16 december, 2020
Vi har nöjda kunder – tack!
”Ett lokalt kommunalt bolag som är engagerade för sina kunder”.
”Bra och säker leverantör, bra fiber och ett professionellt bemötande”.
”Pålitlig leverantör av viktiga samhällstjänster”.
”Väl fungerande verksamhet”.
Resultatrapporten efter vår genomförda kundenkät var rolig läsning och det är nästan så vi blir lite malliga. Tack alla ni drygt 1 400 som svarat. Det verkar som ni tycker att vi gör ett bra jobb och det är vi väldigt glada och stolta över.
Vårt NKI, Nöjd KundIndex, har höjts. Vårt totala NKI var vid förra undersökningen 2018, 71 och det ligger nu på 77. Vi kan konstatera att NKI för samtliga våra verksamheter har höjts sedan 2018. Det är mycket jämnt mellan våra verksamheter, vi håller en jämn och hög nivå i hela organisationen.
Det är också fler som kan tänka sig att rekommendera oss till andra.
Särskilt nöjda är våra kunder med vatten och avlopp, kundservice och bredband/fiber. Bra och smidig service, lokal förankring och att vi är en trygg leverantör kan vi utläsa av de svar vi fått.
– Det är jätteroligt att våra kunder skattar oss högt, säger VD Marcus Tingvall. Vi arbetar aktivt varje dag för att våra kunder ska vara nöjda med det vi levererar. Våra medarbetare är alla en del i detta, då vi levererar både tjänster och bemötande av hög kvalitet.
Förbättringsområden
Men naturligtvis nöjer vi oss inte här. Det finns alltid områden där vi kan bli bättre och det var ju också ett viktigt syfte med enkäten, att hitta våra förbättringsområden. Att jobba vidare med vår kommunikation är en sådan sak, där digitalisering är ett viktigt verktyg. Driftinformation via sms är något våra kunder är nöjda med och som vi ska utveckla ytterligare.
Många av våra kunder delar vår vision om hållbarhet och flera av kommentarerna handlar om att bli mer miljövänliga. Detta tycker vi är extra roligt och ett förbättringsområde där vi tillsammans kan göra skillnad.
Även elpriser, återkoppling på ärenden och renhållning engagerar våra kunder och är sådant vi kommer att jobba vidare med,
När det gäller renhållningen kommer ansvaret för hushållsavfall att tas över av det nya kommunalförbundet Kretslopp Sydost från 1 januari 2021. De synpunkter som tillhör renhållningen ska vi vidareförmedla till Kretslopp Sydost att jobba vidare med.